SIDN optimaliseert bedrijfscommunicatie met KPN ÉÉN
De uitdaging
SIDN, het bedrijf achter het nationale topleveldomein .nl, maakte al gebruik van KPN ÉÉN V1. Niet alle functionaliteiten werden optimaal ingezet en sommige waren ontoereikend voor de eisen van de organisatie. Zo waren de rapportagemogelijkheden binnen de oplossing niet inzichtelijk, iets wat voor een supportdesk zeer wenselijk is. Door de toename van thuiswerken was het ook noodzaak om supportvragen af te handelen via een smartphone in plaats van via vaste telefonie. Danielle Hermsen is Manager Support bij SIDN: “SIDN opereert in het hart van het internet in Nederland, dus de organisatie stelt hoge eisen aan security. Onze telecommunicatie-oplossing dreigde niet meer geüpdatet te worden, dus actie was geboden. Toen hebben we de vraag voor een actuele, passende oplossing uitgezet bij Trends.”
De oplossing
Trends zorgde voor een update binnen de huidige oplossing, KPN ÉÉN. Versie 1 werd omgezet naar de 2.0 versie, waardoor nieuwe functionaliteiten beschikbaar kwamen. Bereikbaarheid was de grootste eis van de organisatie. Werken in de cloud zorgt ervoor dat de omgeving toegankelijk is via diverse apparaten, zoals laptop en smartphone. Via een veilig en snelle verbinding verloopt alles over één enkel platform. Circa 120 medewerkers werken momenteel met de geïntegreerde oplossing. En binnen die groep werken 13 personen op de supportdesk, die de telefoongesprekken verwerken. Alle supportvragen komen op een centraal punt binnen in de organisatie.
Danielle zegt hierover: “Deze gesprekken moeten goed binnenkomen en doorverbonden worden. Na de gesprekken moet de rapportage inzichtelijk zijn: hoeveel telefoontjes zijn er geweest, welke daarvan waren foutief of niet beantwoord en meer.”
“De no-nonsense aanpak en flexibiliteit van Trends past bij onze organisatie.”
Het resultaat
Momenteel werkt SIDN al een jaar met KPN ÉÉN V2. Een periode van integratie en evaluatie. Danielle: “Elke verandering kost tijd. In het begin kwamen er nog vragen binnen van medewerkers die we meteen konden afhandelen met Trends. Nu ligt er een inventarisatie van wensen die we op termijn willen implementeren. Zo willen we in een oogopslag zien wie ons belt, en of dit externe of interne gesprekken zijn. We hebben onze vaste toestellen uitgefaseerd. SIDN heeft een mobile-only-strategie en alle medewerkers hebben een zakelijke smartphone. We zijn blij met de aanwezigheidsstatus van collega’s en het informatieve Wallboard zorgt ervoor dat we snel en doeltreffend de voortgang van de supportdesk kunnen monitoren.”
Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.
Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.