Softwarepartner Sigmax stroomlijnt zakelijke telefonie met Xelion

Sigmax is gevestigd in Enschede en een internationale softwarepartner voor gemeenten, het openbaar vervoer, serviceorganisaties en beveiligingsbedrijven. Meer dan 160 medewerkers maken het werk van duizenden professionals makkelijker en bedrijfsprocessen efficiënter. Software wordt ontwikkeld binnen vier business units, elk met een eigen expertise. Bereikbaarheid, een hoge service en klantvriendelijkheid worden versterkt door de alles-in-één oplossing Xelion. VoIP telefonie voor de zakelijke markt en geïmplementeerd door Trends ICT.

De uitdaging

Bij Sigmax werd gewerkt met een ouderwetse server met telefooncentrale voor de zakelijke telefonie. Vanwege de uitfasering van de desbetreffende telefonieoplossing ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe oplossing. Die niet alleen past bij het tijdsbeeld, maar ook voorzien is van alle moderne mogelijkheden. Rogier van Benthem is Service & IT Manager bij Sigmax en contactpersoon van Trends ICT: “We wilden van een on-premise oplossing naar een cloudoplossing. Sigmax is Gold Partner bij Microsoft en ook die optie hebben we bekeken. We kwamen in contact met Trends en werden gewezen op de voordelen van VoIP telefonie van Xelion.”

De oplossing

Het servicegerichte Sigmax heeft dagelijks veel telefoonverkeer. Intern is een Servicedesk ingericht en ook handelt de receptie veel telefoontjes af. Xelion is de alles-in-één oplossing op het gebied van zakelijke telefonie: “We zijn af van de vaste telefoons op de bureaus en werken nu volledig in de cloud. Medewerkers hebben de app op hun smartphone of laptop en kunnen vanuit de geïntegreerde oplossing bellen en chatten. Per maand komen bijna 1000 telefoontjes binnen bij onze Servicedesk. Dan is het wenselijk om een betrouwbare en intuïtieve telefonieoplossing te hebben die gebruikersgemak voorop zet.”

Het resultaat

Trends ICT heeft de implementatie, planning en livegang begeleid: “Tijdens de overgang van de oude naar de nieuwe oplossing zijn we goed begeleid door Trends. Omdat het ging om een nieuwe manier van bellen en een online omgeving, hebben we onze medewerkers goed geïnstrueerd en ondersteund in het proces. Intern hebben we ervoor gezorgd dat iedereen voorzien is van een professionele headset om het bellen nog prettiger te maken. De oplossing heeft een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk dashboard. De volgende stap in de integratie met Afas, waardoor we bijvoorbeeld namen van klanten zien verschijnen in beeld. Zo kunnen we ze op een persoonlijke manier voorzien van onze service.”

Over Trends ICT

Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.

Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.

Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.

Aanmelden nieuwsbrief