Kleiss & Co integreert zakelijke telefonie
Productiebedrijf Kleiss & Co heeft meer dan 50 jaar ervaring in het produceren en engineeren van gereedschappen en materialen voor de constructie van pijpleidingen, en voorziet in het onderhoud. Het van origine Schiedamse bedrijf schakelde de hulp in van Trends voor het integreren van mobiele en vaste telefonie en het uitfaseren van de verouderde telefooncentrale. Met deze integratie heeft het bedrijf een stap gemaakt in de digitale transitie en gekozen voor een toekomstbestendige telefonieoplossing.
De uitdaging
Remco Regtuit is Export Sales Engineer bij Kleiss & Co: “We maakten nog gebruik van een Siemens HiPath telefooncentrale van bijna 20 jaar oud en zochten naar een nieuwe oplossing. De onderdelen voor het verouderde systeem zijn schaars en veel is niet meer beschikbaar bij plotselinge uitval. We hebben Trends gevraagd om een alternatief, zodat we geen risico lopen om niet bereikbaar te zijn. Tijdens corona hebben we met collega’s vanuit huis gewerkt en ook daar zagen we verbetering voor de bereikbaarheid en overkoepelende telefonieoplossing van Kleiss & Co.”
De oplossing
Het bedrijf maakte reeds gebruik van Vodafone voor de mobiele telefonie. De wens om vaste en mobiele telefonie te integreren en vanwege de ouderdom van de telefooncentrale, is ervoor gekozen om ook de vaste telefonie bij Vodafone onder te brengen. Remco: “Inmiddels is de telefooncentrale uitgefaseerd en zijn we volledig overgestapt naar Vodafone voor zowel de vaste als mobiele telefonie. Op locatie is een glasvezelverbinding actief die de telefonie ondersteunt.” Trends leverde enkele vaste toestellen en mobiele telefoons in combinatie met een vast nummer, inclusief de gebruiksvriendelijke Vodafone One App.”
Het resultaat
In de fabriek en op kantoor maakt Kleiss & Co nu gebruik van een geïntegreerde zakelijke telefonieoplossing. Remco: “Dankzij de app kunnen we eenvoudig de statussen van collega’s inzien en meteen doorverbinden. Met de mobiele telefoons wordt gebeld met het kantoornummer, zodat klanten onze gesprekken meteen herkennen. De overgang naar een nieuwe provider is geruisloos verlopen en de support bij Trends is optimaal ingericht voor het afhandelen van vragen. We besteden onze IT uit aan gerenommeerde partners, waarvan Trends er één van is. Het beheer van de omgeving wordt verzorgd op basis van een SLA.”
Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.
Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.