Internationaal binnenvaarttankerbedrijf kiest voor integrale communicatieoplossing
VT Group heeft meer dan 100 jaar ervaring in de maritieme logistiek en bunker industrie. Sinds de oprichting in 1916 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde speler, met activiteiten in de ARA-regio, Panama, Oman, Zweden, Spanje, de Canarische Eilanden en op de Rijn. VT Group heeft Trends gevraagd om een integrale communicatieoplossing voor optimale bereikbaarheid van kantoren en schepen wereldwijd. ZIj hebben een eigen telefooncentrale en besteden een deel van de ICT uit aan partners.
De uitdaging
Jan-Willem van Petegem is ICT Controller bij VT Group en betrokken bij alle IT-beslissingen van het bedrijf: “Via ons netwerk zijn we geattendeerd op Trends en toen we een automatiseringsslag wilden maken, hebben we contact opgenomen. Voorheen werkten we met een ISDN-centrale en mobiele telefoons op de schepen. Hoewel we veel IT-vraagstukken intern oplossen, hadden we hulp nodig bij de transitie naar één telefoonsysteem. Een geïntegreerde communicatieoplossing zorgt ervoor dat we overal vandaag kunnen bellen en gebeld worden, zonder dat het afdoet aan de kwaliteit.”
De oplossing
Voor VT Group is een VoiP omgeving gecreëerd op basis van een eigen centrale als communicatieoplossing voor de verschillende kantoren en schepen. De locatie in Rotterdam maakt gebruik van Unify OSbiz S op de on-premise VMware-omgeving met een SIP Trunk van oneCentral, voor de afhandeling van telefoongesprekken. In Spanje zijn drie locaties met IP-toestellen aangesloten op de OSbiz S in Rotterdam. Voor het kantoor in Panama is gekozen voor de OSbiz X5R met IP-toestellen die in connectie staat met Rotterdam en een lokale SIP Trunk. Elk met eigen lokale nummers. Tientallen schepen zijn uitgerust met IP-toestellen. In totaal maakt VT Group gebruik van ongeveer 250 toestellen.
Het resultaat
Jan-Willem onderstreept de voordelen van een geïntegreerde communicatieoplossing: “Het systeem is laagdrempelig en gebruiksvriendelijk, en de kwaliteit van de telefoongesprekken is hoog. Via de software bellen we vanuit ons adresboek met lokale landnummers. De medewerkers van VT Group raken steeds meer gewend aan de oplossing en ervaren de voordelen van het systeem, zoals goede bereikbaarheid en het snel opzoeken van contacten. Trends levert optimale support en we zijn altijd snel geholpen bij vragen. Met deze oplossing kunnen we een continue kwaliteit bieden en we maken plannen voor uitbreiding.”
Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.
Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.