Kyocera faciliteert hybride werkplekken met slimme software
Kyocera is al meer dan 60 jaar een pionier op het gebied van documentbeheer en informatiemanagement. Het productportfolio bestaat uit bekroonde printers, softwareoplossingen en verbruiksmaterialen. Met deze producten verbeteren klanten de productiviteit en efficiëntie van hun organisatie. Door de coronapandemie kreeg de organisatie andere wensen op het gebied van IT en telefonie. Het thuiswerken zorgde voor een investering in passende software voor hybride werkplekken.
De uitdaging
Vicente da Silva Melo is verantwoordelijk voor de IT-infrastructuur bij KYOCERA Document Solutions Nederland bv, inclusief zakelijke telefonie en support richting collega’s en klanten: “Enkele jaren geleden hebben we Trends ICT gevraagd om een voorstel voor het herinrichten van onze telefooncentrale. De voormalige centrale was inmiddels 15 jaar oud en toe aan vervanging. Bepaalde onderdelen waren niet meer verkrijgbaar en dat was voor ons de reden om op zoek te gaan naar een nieuwe communicatieoplossing. Daarin hadden we twee keuzes: of opnieuw de techniek hier lokaal installeren of volledig in de cloud werken.”
De oplossing
De aanvraag richting Trends liep samen met de coronapandemie in Nederland, waardoor KYOCERA Document Solutions Nederland bv opnieuw voor een uitdaging stond: “Medewerkers gingen vanuit huis werken en als werkgever wilden we ze daarin optimaal faciliteren. Niet elk team maakt gebruikt van een zakelijke mobiele telefoon, waardoor gekeken is naar een universele oplossing.” Kyocera koos voor de communicatieoplossing van Unify. Deze werken naadloos samen met de bestaande infrastructuur en sluiten perfect aan op de bedrijfsprocessen. Inmiddels werken circa 70 medewerkers met de oplossing, zijn er minder vaste toestellen en meer softphones geïnstalleerd. Hiermee faciliteert KYOCERA Document Solutions Nederland bv flexibel en hybride werken.”
Het resultaat
Fase 1 is inmiddels opgeleverd. Binnenkort wordt een glasvezel aansluiting verzorgd en een koppeling met Red Cactus voor de CRM-integratie: “Onze medewerkers zijn gewend aan de nieuwe telefonieoplossing en de implementatie is naadloos verlopen. In fase 2 gaan we aan de slag met de CRM-koppeling voor een goede integratie van de klantgegevens. We zijn tevreden over de communicatie en aanpak van Trends. De nieuwe telefonieoplossing draagt bij aan de snelle adoptie van hybride werken en collega’s ervaren de voordelen van de goede integratie. We kijken uit naar de verdere digitalisering bij KYOCERA Document Solutions Nederland bv.”
Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.
Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.